tiistai 12. elokuuta 2014

Ehkä kaikkee ei pidäkkää ymmärtää, mutta......

Argh! Tänään tuli kyllä salilla sellaset raget salia kohtaan että huhhuh! Toisaalta oli kyllä lohduttavaa oppia taas vähän omista mieltymyksistä! :D

Mutta oikeasti! MITÄ JÄRKEÄ salilla käymisessä on? Tai siis tottakai ymmärrän että se kasvattaa lihasta ja pitää lihaskuntoa hyvin yllä mikä taas edistää terveyttä kaikilla mahdollisilla tavoilla ja blaablaablaaa.. MITEN ihmiset oikeasti motivoi itsensä käymään siellä, sitä en ymmärrä. Nostan tankoa, mutta minkä takia? Voidaakseni lisätä painoa ja jaksaakseni nostaa senkin? Siis siistiä. Mua ei yksinkertasesti vaan motivoi se, että nostan tankoa voidakseni nostaa painavampaa tankoa, WHAAAAAAAAAAAT.


Niinkuin aikaisemminkin olen kertonut, niin en ymmärrä "hyvää kipua". En tajua, että mikä järki siinä on, että kun aluksi salilla sattuu ja kaikki on vaikeeta, niin sitten kun se vihdoin alkaa sujua ja muuttuu helpommaksi, niin mitä! Sitten lisätään painoa ja kaikki on TAAS vaikeeta ja sattuu ja raskasta. Ja sama kierre jatkuu. 

Tottakai se on hyvä että lihasvoimaa pidetään yllä, mutta ehkä mä en sitten vaan osaa yhdistää sitä salilla touhuamista (ja sen tuomia hyötyjä) arkeen. Itse tykkään lajeista, joissa liikunta tapahtuu "salaa". Esimerkiksi juoksuki on parempi, sillon sentään siirrytään paikasta A paikkaan B :D Tänään käytiin koittamassa SUP-melontaa, ja SE vasta siistiä olikin!!!! Liikuntaa tuli ihan huomaamatta, etenkin kun mentiin vastatuuleen ;);) Juhanin kanssa mietittiin, että mulle pitäis keksiä laji, joka olis mieleinen mutta kehittäs lihaskuntoa samalla. Yks laji mitä Juhani arveli mahdollisesti sopivaks olis kiipeily, siinäkin pääsee konkreettisesti etenemään. 


Mutta vaikka tässä kesän mittaan ollaanki salilla käyty pari kertaa viikossa, niin luulen että tulevaisuudessa tullaan ettimään mulle toinen keino pitää lihaskuntoa yllä! Ellei sitten tapahdu jotain mikä motivoi mua paremmin salilla touhuamiseen :D Mutta niinku päätin alkukesästä, että mä en suostu syömään pahaa ruokaa vaan sen takia että se olis terveellistä, niin yhtälailla en (haluais) suostua liikkumaan ilman, että nautin siitä.


Olen puhunut! :D

- Maisa



1 kommentti:

  1. Mä kyllä kans ehdottomasti kannatan mukavan liikuntatavan löytämistä - ainakaan mun mielestä ei ole mitään järkeä tuskailla hiki hatussa punttien ja tankojen kanssa, jos siitä ei vain yksinkertaisesti pidä YHTÄÄN eikä siinä näe mitään järkeä :D Mulla on vähän samaa vikaa salilla käymisen kanssa, mut oon yrittänyt korvailla punttitreenejä esim. kiinteytys- ja muilla lihaskuntotunneilla käymisellä. Suosittelen testaamaan, ainakin itselle se on tuntunut huomattavasti mukavammalta tavalta treenata lihaksia!

    VastaaPoista